Garantie en herroeping
Garantie
Je geniet op alle producten van 2 jaar garantie op constructiefouten, geldig vanaf de leverdatum. Bewaar dus zeker je kasticket en leverbon als garantiebewijs.
De garantie is geldig op voorwaarde dat de goederen op een correcte, normale wijze behandeld werden. De garantie geldt niet voor slijtage of beschadiging door ongeschikt gebruik, verkeerde montage, verkeerde schoonmaakmethode, ongelukken en dergelijke.
Opgelet
We vragen je om de verpakking bij levering goed te controleren vooraleer je tekent voor ontvangst. Meld zichtbare schade direct en vraag aan de chauffeur om de schade te vermelden op de (elektronische) bon. Stel je bij het uitpakken schade vast? Laat het ons zo snel mogelijk weten.
​
​
Alles over het herroepingsrecht
​Voor producten die online gekocht werden, geldt het herroepingsrecht. Binnen de 14 dagen na levering, meld je ons dat je de bestelling wil herroepen. Zodra je melding hebt gedaan, begint een nieuwe termijn van 14 dagen te lopen, waarbinnen je de goederen retourneert - de verzenddatum geldt als controledatum. De verpakking van je product moet in originele staat zijn. 
Let op: producten met speciale specificaties op vraag van de koper of zakelijke bestellingen kunnen niet geretourneerd worden.
Hoe moet ik mijn retour aanmelden?
Da’s makkelijk: maak binnen de 14 dagen na ontvangst je online dossier aan via email naar info@liven.be
​
Welke zaken moet mijn retourzending bevatten?
Zend jouw product terug in de originele verpakking, voor zover deze onbeschadigd is en dit mogelijk is. Voeg er zeker de volgende documenten bij:
-
De meegezonden retourformulieren en documenten
-
De garantiebewijzen
-
Een ingevuld herroepingsdocument (onderaan te downloaden)
Alles in orde? Perfect! Nu kan je jouw product met een gerust gevoel retourneren naar volgend adres:
LIVEN
Drabstraat 6
2560 Mortsel
​
Wanneer wordt mijn geretourneerde bestelling terugbetaald?
We storten het aankoopbedrag binnen de 14 dagen na ontvangst van je retourzending terug.
Let wel: koos je voor een andere levering dan de goedkoopste standaardlevering? Dan wordt de meerprijs daarvan niet terugbetaald.
Hoeveel kost het om een product retour te zenden?
Kan het product met een pakketdienst verzonden worden? Dan betaal je simpelweg het tarief van de pakketdienst van jouw keuze. Deze kosten worden niet terugbetaald.
Grotere producten kunnen opgehaald worden door LIVEN, voor €95 per verzending. Deze kosten worden niet terugbetaald.
​